torsdag 18 januari 2018

Käpprätt - Fulla Som Vanligt

Nytt fräscht punkband från Västerås (om jag förstått det rätt) och ett bra sådant.Tycker det var väldigt länge sen det kom ett band som spelar punk, som låter som punk och inget annat (från Västerås). 


Hittar inte så mycket information om bandet, men om jag förstått det rätt så finns låtarna bara digitalt. Tråkigt, tycker jag som vill kunna hålla i en skiva och kunna bläddra. Fem låtar allt som allt och jag gillar dem allihopa. Första låten ”Promille 0,0” som får mig att tänka på Ebba Grön och Häng gud på något sätt, övriga låtar låter lika bra. Det är skitigt, det låter som punk ska göra, jag gillar Käpprätt och Västerås behövde det. Det får mig att tänka på Taj Mahal’s glansdagar, men nästa släpp vill jag ha fysiskt för känslans skull. Tack Käpprätt.

”Fulla Som Vanligt” finns på Spotify, ge dom en lyssning om ni kan…

1: Promille 0,0
2: Nej, får aldrig mig
3: Våld, sex & droger
4: Funkar tills
5: Käpprätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar